23948sdkhjf

Luksusbaby havde stort 2020: Blev begrænset af manglende lagerplads

Den danske virksomhed Luksusbaby fik pludseligt travlt, da landet i foråret i fjor lukkede ned. Det var der mange webshops, der gjorde. 

Det skrev vi også om på RetailNews tidligere på året, da den nordjyske baby-gigant havde haft mere end rigeligt at se til. 

Og konklusionen på regnskabsåret 2020 er da heller ikke til at tage fejl af: det gik meget godt. 

Bruttofortjenesten gik fra 15,9 mio. kr. til 30,2 mio. kr., altså næsten en fordobling. I samme ombæring gik årets resultat fra 5,9 mio. kr. I 2019 til en bundlinje på 10,1 mio. kr. sidste år, begge efter skat. Det svarer til en fremgang på 72,5 procent. 

Nyt lager skruer op for forventninger 

De tal glæder selvsagt stifter og ejer Ann-Louise Aasted. Men hun mener også, at de faktisk ikke formåede at opnå deres fulde potentiale i 2020. 

For Luksusbaby er ved at bygge nyt domicil. Det skal stå i Støvring syd for Aalborg, og vil være en markant opgradering fra det nuværende i det sydlige Aalborg. 

Faktisk mener Ann-Louise Aasted, at den manglende lagerkapacitet har været til hinder for, at de kunne få det 2020-resultat, der var udsigt til. 

- Indtil vi får nyt lager, går vi og træder hinanden over tæerne. Det har virkelig været en stor begrænsning for os. For eksempel til store dage som Black Friday. Eller til vores fødselsdag, hvor vi måtte stoppe annonceringen klokken 7 om morgenen, fordi det gik for stærkt, siger hun. 

Hun tør ikke helt sætte tal på, hvor meget de gik glip af grundet den manglende lagerplads. 

- Det kan man kun gisne om. Men der er i hvert fald potentiale til mere, lyder det fra Ann-Louise Aasted. 

Vil give en god oplevelse 

Ann-Louise Aasted, der har stiftet og driver Luksusbaby sammen med sin mand, Morten Grabowski Kjær, har også nogle principper. Blandt andet omkring kundeservice. Det er også det, der ligger til grund for, at de stoppede en kampagne, fordi de ikke kunne følge med efterspørgslen. 

- Vi kunne jo godt bare have høvlet igennem med ordrer. Men vi skal også være realistiske, når vi siger at man kan få ordren leveret indenfor 1-2 dage. 

- Der er der andre forretninger, som måske bare ville have kørt på, og så have haft et efterslæb flere uger efter. Men så vil vi hellere stoppe og have lidt mindre omsætning, så længe vi sørger for at give en god oplevelse for kunden, siger hun. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.1